søndag 2. november 2014

Nok en lørdag hjemme på sofaen...

Jeg ligger hær på sofaen. Tårer på kinnet mitt, smerte inni meg... Burde egentlig være glad. Jeg var jo trossalt hos frisøren i går å fikk farga håret mitt. -Men desverre så var formen overhodet ikke med meg da jeg var der, og desverre har jeg gjort alt for mye igjen i forhold til hva denne kroppen tåler..og nå får jeg svi for det.

Jeg tok taxi fram og tilbake for å i det hele tatt klare det. Frisørene og de andre folkene som var dær så det neppe, men jeg var så dårlig og utmattet da jeg var dær at jeg nærmest satt og skalv til tider under frisørkappa. Slet virkelig med å sitte oppreist i stolen dær i fire hele timer. -Men jeg klarte det..og var sånnsett både glad og stolt av meg selv, for at jeg ikke avlyste timen. -Så fikk jeg i det minste litt mentalt påfyll..men desverre så førte det igjen til at jeg tok meg den friheten å faktisk gjøre mere da jeg kom hjem, istedet for å faktisk hvile meg ordentlig, som jeg burde ha gjort... -Og i dag angrer jeg virkelig på at jeg tilot meg selv å gjøre så mye. Dær og da gjorde det meg veldig glad. -Men det blir bare ikke verdt det når resultatet kommer..og man ikke klarer å gjøre noe annet enn å bare ligge i senga/eller på sofaen dagen etterpå. Når kroppen er så utslitt og utmattet at du verken greier å se noe særlig på tv, være på dataen..eller gjøre noe annet... -Og i hvertfall ikke når det er en lørdagskveld man ender opp med å tilbringe på denne måten. Lørdager har bestandig betydd veldig mye for meg..så det gjør meg bare veldig, veldig trist.

Jeg er så lei av dette..av å ha det sånn. Av å bli så totalt utslitt, selv av de tingene som er bra for meg. Som i utgangspunktet heller burde gi meg energi. -Det er bare så innmari urettferdig at det skal være sånn som dette.

Jeg har faktisk begynt å skrive dagbok, i et aldri så lite forsøk på å prøve å forstå utmattelsen min bedre, sånn at jeg kan gjøre det som jeg må..for at jeg på sikt skal få lov til å bli bedre igjen... -Men ting tar tid, og jeg går visst stadig i den samme fella..nemlig at jeg ender opp med å gjøre alt for mye, når jeg først gjør noe. Istedet for å også huske på å hvile meg. -Men hvem kan egentlig klandre en for at en faktisk ønsker å gjøre ting, og å føle seg litt mer levende innimellom..? Jeg føler meg jo ikke akkurat veldig levende hær jeg ligger utmattet på sofaen min en lørdagskveld... -Det er riktignok natt nå..men jeg sov lenge, så jeg har alikevel ikke vært våken så alt for mange timer..og det er dette kvelden min har gått med til. Jeg har sett en film, men alene og det er ikke sånn jeg vil tilbringe lørdagskveldene mine. Hadde det vært opp til meg så skulle jeg mye heller ha sottet å drukket litt vin i lag med gode venner i kveld, og vært en tur ute på byen og dansa litt... -Men det ser det desverre ut som om jeg må se lenge etter...

Håper at dere som titter innom bloggen min har hatt en bedre kveld. Gode tanker til alle andre som har det sånn som dette, i fra meg. <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar