fredag 9. mai 2014

Et stort savn inni meg, og en stor sorg...

Morn... Jeg er nok en gang oppe litt tidligere enn jeg ønsker å være... Har sov sia klokka 23.30 i går kveld..og våkna for litt over halvanna time siden. Har altså fått sovet ca. 6 timer..noe som er alt for lite for meg. -Og formen min er nok også deretter. Jeg har vondt i brystet og generelt i kroppen min, føler meg stiv og støl..og har sånn influensafølelse igjen... Jeg våkna med at jeg hadde kjempe vondt i brystet mitt, men jeg fikk noe i halsen igjen i går kveld (har hatt svelgproblemer i over et år nå), og slet fortsatt med det like før jeg sovna..så jeg vil tro at det kanskje skyldes det... Uansett jeg kjenner at humøret mitt langt i fra er på topp pga. alt dette, og at jeg er veldig sliten. Jeg ble jo faktisk trøtt igjen allerede i 12 tida i går formiddag, men fikk ikke sove før rundt klokka 14.30..og fikk da bare sove 1,5 time..så det var en tung dag i går. Når jeg får sove for lite så blir jeg tilslutt så sliten at jeg knapt klarer å stå på beina mine..eller å gå i fra a til b... Så da fikk jeg ikke dusja i går heller faktisk. Det suger virkelig når man blir så innmari dårlig at man ikke klarer det en gang. :/ Det er altså ei uke sia jeg har fått dusjet i dag..og jeg kjenner at det virkelig tar på å ha det sånn som dette. -Det føles innmari urettferdig rett og slett.

Før jeg ble syk..var jeg den jenta som ikke kunne gå på butikken en gang uten maskara..jeg måtte bestandig sminke meg litt før jeg skulle ut. -I dag skulle jeg ønske at jeg hadde hatt krefter og energi til å sminke meg litt oftere... Jeg jobbet på klesbutikk, og planla nesten alltid antrekkene mine dagen i forveien når jeg skulle på jobb. I dag går jeg for det meste i det som føles mest komfortabelt..og ofte i de samme klærne flere dager på rad... Jeg savner virkelig å være den jenta som jeg var..kanskje ikke den biten med at jeg på nød og neppe måtte sminke meg bare for en liten tur på butikken. -Det er faktisk ganske så behagelig å være mer laidback i forhold til det, og å kunne gå ut uten sminke også. :) ;) -Men jeg savner å ha nok energi i hverdagen min til å kunne pynte meg, planlegge antrekk og sminke meg når jeg måtte føle for det. Jeg er jo egentlig veldig glad i mote og sånt noe..det har jeg alltid vært..så når jeg har det sånn som dette..så føler jeg at jeg har mistet en veldig viktig og vesentlig del av meg selv. -Og det gjør vondt rett og slett. Jeg får ikke vært den som jeg vil være lengre.

Jeg elsker også å gå ut å danse og være sosial med venner ute på byen. -Jeg har bestandig vært veldig glad i å danse. Faktisk siden jeg var ei lita jente bare. Jeg gikk på danseskole i tre fine år da jeg var lita. :) -Men nå som jeg er blitt mye dårligere..noe jeg har blitt dette siste året etter at jeg fikk svelgproblemene mine..så får jeg nesten ikke gjort det heller lengre. Det er så mye jeg virkelig savner i livet mitt... Jeg leste nylig en plass en veldig god beskrivelse på hva jeg føler rundt alt dette. Hun jenta skrev at det er ikke sånn at man er deprimert..men man føler en stor sorg over alt det som man har mistet pga. utmattelsen. En sorg på lik linje med den som man føler når man mister andre ting som man har kjært rett og slett. Sånn føler jeg det. -Og hvem hadde ikke følt en form for sorg om de hadde følt at de hadde mistet en veldig vesentlig del av seg selv? -At de på en måte bare var en skygge av den jenta/ gutten som de en gang pleide å være..? Vel, dette er noen av tankene mine i dag... -Ha en fin dag alle sammen. Ta godt vare på dere selv..og alle de nærmeste rundt dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar