mandag 23. juni 2014

Du mener at du kjenner henne...


Du tror at du kjenner henne.
Du tror at du vet hvordan det
er å være henne.
Men hvordan kan du egentlig
vite uten å ha levd det livet
som hun har levd?
Uten å ha vært i hennes sko?
Har du noen gang kjent på
kroppen din hvordan det er å
være virkelig syk?
Hvordan det føles å enkelte
dager føle seg fullstendig
tappet og kraftløs?
Har du noen gang kjent hvordan
det er å leve et liv som føles som
en berg og dalbane?
-Den ene dagen i fin form, de
neste tre i elendig form...
Du mener at du kjenner henne
og at det gir deg rett til å
dømme henne for den måten
hun velger å leve livet sitt på.
Du har virkelig ikke den
fjerneste anelse om hvordan det
er å være henne.
~LMR~

Dette diktet skrev jeg i 2011, da jeg
fortsatt hadde såkalte "gode og
dårlige dager"... -Da formen min var
mye bedre enn det som den er i dag,
og jeg kunne tillate meg selv å leve
litt mere... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar