tirsdag 3. juni 2014

Hadde en ny lang dag på sykehuset i går...

Da er nok en lang dag på sykehuset unnagjort! Det ble over 4 timer denne gangen, og dagen ble tilbringa i rullestol. Veldig rart å plutselig sitte i en rullestol sånn, men jeg var rett og slett så sliten og utmatta etter fredagen, at jeg hadde ikke noe valg hvis jeg skulle klare å komme meg igjennom dagen. Møtte en del hjelpsomme og trivelige folk, både leger og andre mennesker..og røntgenbildene viste heldigvis at lungen min er nesten bra igjæn. -Bare noen få mm. igjen nå, så har den festet seg helt igjen. -Men det gjenstår fortsatt å se hva CT bildene viser..og det får jeg vite i løpet av dagen. Tørr ikke helt å kjenne på gleden enda..før jeg vet resultatet av dem også... Har fortsatt smerter..men det kan man visst ha selv om lungen nesten har festet seg igjen, sa legen..så da får man bare ta noe i mot dem, når det blir for mye, og ta det mest mulig med ro ei stund igjen... Begynner å bli veldig lei av å være så mye i ro nå..men må i hvertfall ta det rolig i et par uker til...

La meg klokka 19 i går, og har sovet i 10,5 time. Noe som virkelig trengtes etter den lange dagen. Starter dagen min med en ferdig middag, siden jeg kun fikk i meg næringsdrikker i hele går. Ellers kommer hjemmetjenesten å vasker hær senere i dag. Det tok meg lang tid å få den hjelpen, men jeg fikk den tilslutt! ;) -Og så har jeg planer om å bare slappe av, kanskje ligge litt ute på verandaen og slikke litt mere sol. :) Hadde jo faktisk 2-3 deilige timer dær ute på søndagen, og planlegger å bruke den masse framover..bare jeg er så heldig at jeg får sovet på natta, og kommet meg opp mens det ennå er sol dær. ;) Jeg er et skikkelig sommer menneske, men de siste årene etter at jeg ble syk så har jeg knapt fådd sol på kroppen min. Har ikke vært så heldig å ha veranda..og kan sikkert telle på en hånd hvor mange ganger jeg faktisk har klart å komme meg ut i sola, i løpet av disse årene. -Det er i hvertfall ikke mange ganger..så nå når vi endelig har veranda hær så har jeg bestemt meg for en ting. Jeg SKAL få flere dager ute i sola denne sommeren. Kan like greit ligge dær ute og være i dårlig form, som jeg kan gjøre det inne på sofaen, eller i senga mi. ;)

Ønsker alle dere som kikker innom bloggen min en fin dag! Ta vare på dere selv, og alle de rundt dere. <3 Husk at det er ikke alt som vises like godt på utsiden... Jeg ble plutselig veldig godt sedd da jeg satt i en rullestol i går..men vanligvis tror jeg nok at andre mennesker knapt ser meg, når det kommer til utmattelsen min... Vel, bortsett fra samboern min da, og de aller nærmeste som kjenner meg bedre, og ser meg oftere. Jeg er jo etterhvert blitt så dårlig at jeg ikke kan skjule det helt for andre mennesker lengre..men man prøver jo virkelig å ta seg i sammen når man er ute blandt andre mennesker da. -Og på en litt bedre dag, så klarer jeg i hvertfall å skjule det bedre enn det som jeg gjør på en veldig dårlig dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar