torsdag 22. mai 2014

Fine dagen! :)

Dette har vært den fineste dagen på veldig lenge. :) Startet dagen med en ny legetime, noe jeg virkelig hadde gruet meg til, siden fastlegen min ikke akkurat er verdens mest forståelsesfulle person. -Men i dag gikk det jo faktisk over alle forventninger. :) I tilegg så kom ei av mine beste venninner og hentet meg etterpå, og vi dro hjem til henne, hvor vi koste oss noen herlige timer ute på verandaen deres. :) Sol og nydelig vær..og jeg hadde jo for en gangs skyld faktisk formen litt mere med meg, og kjente at jeg faktisk hadde litt mer overskudd i dag. -Noe jeg ikke har kjent på, på veldig lenge. Så det var herlig å kjenne på det igjen. :)

Jeg la meg på senga for å hvile litt da jeg kom hjem, og sovna rimelig kjapt..så var nok mer sliten enn jeg trodde at jeg var etter timene ute, men jeg er alikevel så ufattelig takknemlig for at jeg endelig har hatt en mer ok dag hvor jeg har fått kjent på det at formen har vært litt bedre igjen..om så bare for noen få timer. :) Det føles veldig bra å ha hatt to dager så langt denne mnd. hvor jeg har klart å være litt sosial igjen. -17. mai, og i dag. Bare det at på 17. mai så var ikke formen like mye med meg. Det var flere folk og forholde seg til, og også mange som jeg ikke hadde møtt før..og jeg var allerede veldig sliten før vi kom oss avgårde til 17. mai middagen. -Men så hadde jeg jo på forhånd faktisk både dusjet og sminket meg da..og det er to ting som stjeler mye energi og krefter hos meg. Så jeg er alikevel veldig godt fornøyd med at jeg faktisk kom meg avgårde, og fikk deltatt på middagen. :)

Akkurat nå i skrivende stund føler jeg vel endelig på det at livet igjen ser litt lysere ut, etter operasjon. -Men jeg føler også at jeg fortsatt har et (godt) stykke igjen før formen min er på det nivået som den var før jeg ble operert... Jeg har enda ikke vært ute å gått en eneste tur..så det får bli den neste store utfordringen min. -Alt er jo så mye enklere når folk har bil, sånn at jeg slipper å bruke opp all energien og kreftene mine på å gå, når jeg skal noe. -Men jeg er samtidig veldig obs på dette med at musklene fort svinner enda mere hen om jeg ikke snart får rørt litt mere på meg..så har en plan om å prøve å få til å gå noen små turer nå og da, for å prøve å få trent meg litt mer opp igjen... Forhåpentigvis så klarer jeg å gå en liten tur ut allerede denne uken, hvis jeg bare er flink og tar det helt med ro noen dager først nå. Har endelig skjønt at det ikke hjelper å presse meg selv hele tiden, uten også å faktisk ta det heeelt med ro noen dager innimmellom. Det har tatt meg noen år..for jeg har vært alt for sta og viljesterk hele tiden..men nå tror jeg at jeg skjønner hva jeg må gjøre for at jeg skal få lov til å bli litt bedre igjen..og kanskje være så heldig at jeg faktisk en og annen dag opplever å ha en sånn dag som det jeg hadde i dag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar